Przedszkole Edukado
TO WIĘCEJ NIŻ TYLKO PRZEDSZKOLE
TO POŁĄCZENIE ZAANGAŻOWANYCH I ODDANYCH PRACY LUDZI
Z PASJĄ Z NOWOCZESNĄ EDUKACJĄ W PLACÓWCE
WYKOŃCZONEJ W NAJWYŻSZYM STANDARDZIE.
Kadra
Naszą kadrę tworzy zespół doświadczonych i wykwalifikowanych nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz specjalistów: logopedów, psychologów, pedagogów, nauczycieli języka angielskiego. Wszystkie ciocie i wujkowie tworzą ciepłą i przyjazną atmosferę, tak aby każdy maluszek czuł się u nas jak w domu. Jesteśmy w pełni zaangażowani w prowadzone zajęcia, wdrażamy nowatorskie metody pracy dając radość dzieciom i maksymalnie dostosowując metodykę pracy do potrzeb dzieci. Wyróżnia nas umiejętność indywidualnego podejścia, prowadzenie zajęć zarówno dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zgodnych z zainteresowaniami i umiejętnościami naszych wychowanków.
Wszyscy nasi nauczyciele posiadają pełne kwalifikacje do pracy w przedszkolu wymagane przez MEN. Systematycznie podnosimy swoje kwalifikacje zawodowe poprzez udział w dodatkowych formach doskonalenia zawodowego, kursach, warsztatach, studiach podyplomowych i osiąganiu kolejnych stopni awansu zawodowego. Doskonalenie pracy zespołu odbywa się również podczas realizowanej co roku ewaluacji.
Założenia Programowe
W Przedszkolu Niepublicznym Edukado realizujemy programy dydaktyczno – wychowawcze i opiekuńcze zgodnie z obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego MEN oraz swoje autorskie programy wzbogacone nowatorskimi metodami pracy z dziećmi.
W naszych przedszkolach nauczyciele wykorzystują elementy metod, takich jak:
- Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz (MDS)
- Pedagogika zabawy w edukacji przedszkolnej
- Edukacja matematyczna według Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej
- Metoda twórczego myślenia J. Osborne – „Burza mózgów”
- Drama
- Ćwiczenia rytmiczne
- Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
- Metoda Batti Strauss (Aktywne słuchanie muzyki)
- Edukacja motoryczno-zdrowotna
- Edukacja językowa (język angielski)
- Edukacja przyrodnicza
Korzystamy z programów przeznaczonych do pracy z dziećmi będącymi na różnych ścieżkach rozwoju, dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, dziećmi rozwijającymi się prawidłowo i harmonijnie oraz dziećmi o szczególnych lub ponadprzeciętnych wymaganiach edukacyjnych i wychowawczych. Nauczyciele wykorzystujący programy wychowawczo – dydaktyczne i opiekuńcze patrzą na swoich podopiecznych zawsze pozytywnie, refleksyjnie, starając się zauważyć indywidualne predyspozycje rozwojowe każdego dziecka.
W pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej duży nacisk kładziony jest na wspieranie potencjału i rozwijanie szczególnych talentów bazując na osiągnięciach nowoczesnych metod nauczania. Pozwalają na to również zajęcia dodatkowe, których przedszkole oferuje szeroki wachlarz. Poznawanie świata i otaczającej rzeczywistości odbywa się także poprzez uczestnictwo między innymi w spektaklach teatralnych, spotkaniach z muzyką, wycieczkach, spotkaniach z nauką i innych, ciekawych wydarzeniach organizowanych w przedszkolu. Współczesny świat to zderzenie różnorodnych kultur, narodowości. W naszym programie nie może zabraknąć edukacji międzykulturowej, otwartości na „inność”, a więc wprowadzanie w świat tolerancji i szacunku do innego człowieka, jego tradycji i pochodzenia. Współpraca z Rodzicami to istotny element pracy naszych placówek. W realizacji naszych zadań liczymy na pomoc i wsparcie ze strony Rodziców. Zachęcamy do aktywnego udziału w spotkaniach organizowanych dla rodziców, we współorganizowaniu różnorodnych akcji i uroczystości na terenie przedszkola oraz w prowadzeniu specjalnych zajęć dla naszych dzieci.
Zerówka
W naszych przedszkolach funkcjonuje oddział „0” przygotowujący do osiągnięcia dojrzałości szkolnej. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, nauczyciele prowadzą i dokumentują obserwacje pedagogiczne mające na celu poznanie możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci.
Z początkiem roku szkolnego poprzedzającego możliwe rozpoczęcie przez dziecko nauki w klasie I Szkoły Podstawowej (w październiku – listopadzie) przeprowadzamy analizę gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna). W oparciu o zgromadzone wyniki diagnozy przedszkolnej nauczyciel opracowuje i realizuje indywidualny program wspomagania i korygowania rozwoju dziecka.
Celem takiej analizy oraz działania jest zgromadzenie informacji, które po przekazaniu rodzicom mają im pomóc w poznaniu stanu gotowości swojego dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej, a w rezultacie przygotować dziecko do podjęcia nauki w klasie I maksymalnie wykorzystując potencjał dzieci.
Zajęcia dodatkowe
Zajęcia dodatkowe w naszym przedszkolu są prowadzone przez pełnych pasji i zaangażowania wykwalifikowanych specjalistów w swoich dziedzinach. W ofercie przedszkola dysponujemy szeroką gamą możliwości dodatkowej stymulacji i treningu indywidualnych predyspozycji dziecka. Zajęcia dodatkowe w zależności od ich rodzaju obejmują zarówno wsparcie rozwoju fizycznego jak i umysłowego. Ćwiczą min. mięśnie, koordynację wzrokowo – ruchową, pamięć, koncentrację logiczne myślenie, planowanie, czynności strategiczne, współpracę, odporność emocjonalną.